Hastane Kalite Yönetim Birim ve Çalışmaları
29 Mayıs 2025

Kalite Yönetim Biriminde çalışacak personel sayısı, hastanemizin büyüklüğü ve özelliği göz önünde bulundurularak hastane Başhekimi tarafından belirlenmektedir. “Kalite Yönetim Birimi’nde çalışan personel kalite yönetimi, hasta güvenliği, dokümantasyon gibi konularda eğitim almaktadır.

Kalite yönetim biriminin görev alanı;

  • Kalite Yönetim Biriminin tüm işleyişe hâkim bir kalite politikası oluşturması ve sürekliliğini sağlaması için gereken unsurları belirler, önerir, belirlenmiş kalite standartlarını, bunlara ulaşma çalışmalarını ve yapılacak olan değişikliklerin ayrıntılarını bir program dâhilinde izler.
  • Yılda iki defa Öz Değerlendirme Planlaması yapar, katılır ve yönetir.
  • İstenmeyen Olay Bildirim Sistemine ilişkin süreçleri takip eder ve yönetir.
  • Acil Durum Kodlarının (Beyaz-Pembe-Kırmızı-Mavi Kod) Organizasyonunu sağlar.
  • SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlar,
  • Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip eder,
  • Risk yönetimine uygun süreçleri yönetir,
  • Hasta ve çalışan memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket geri bildirimine yönelik iyileştirme çalışmaları, hasta ve çalışan geri bildirimlerin alınması gibi) yönetir,
  • SKS çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlar,
  • Kalite göstergelerine göre süreçleri yönetir,
  • Bakanlığımızın güncel gelişmelerini takip eder,
  • SKS çerçevesinde belirtilen komitelere üye olarak katılır,
  • Başhekimin verdiği diğer görevleri yürütür.